چطور در امتحانات موفق شویم
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

اما یک تجربه و یک جمله همیشه به من قوت قلب میداد و باعث میشد چند برابر تلاش کنم. هر بار باید فقط روی یک موضوع متمرکز شوید. علاوه بر بالا بردن ساعت مطالعه باید تنوع مطالعاتی را در روش مطالعه خود پیاده کنید. می گویند در سال کنکور علاوه بر درس خواندن باید به تمام کارهای دیگرمان هم برسیم. می گویند کمرنگ ترین جوهرها از قوی ترین حافظه ها ماندگارتر هستند. ولی برخی جزییات کوچکی در این صنعت وجود دارد که در عین تاثیرات زیاد بر فعالیت نادیده گرفته می شوند و اگر به صورت صحیح و اصولی اجرا شوند ، شاید کارایی بیشتری نسبت به راه کارهای کلی داشته باشند. احمدی نژاد معتقد است آزمون های آزمایشی تا حدودی به داوطلبان کمک میکند، اما آنچنان ضرورتی ندارد که به صورت دائم ذهن را درگیرش کرد و بیشتر باید در زمینه درسی مطالعه را بالا برد تا آمادگی کافی برای آزمون کنکور ایجاد شود. سعی کنید به نکات برنامه ریزی درسی خود وفادار باشید و طبق آن پیش روید. هر کاری لازم میدانید انجام بدهید که موقع درس خواندن بهانه ای برای بلند شدن نداشته باشید.

لازم نیست پس از تمام کردن هر صفحه کتاب به عنوان جایزه یک ساعت بخوابید! انتظار میرود که پس از خواندن این مطلب بتوانید نهتنها به تمام موارد و سؤالات مطرحشده در بالا پاسخ دهید بلکه بتوانید تعریف خود از موفقیت، راهی که بیشترین تناسب را با اخلاق و خصوصیات شما داشته باشد، نیز پیدا کنید. از دیگران بخواهید جز در موارد ضروری صدایتان نکنند. اگر در فرآیند کمک کردن به شخصی دیگر شکست بخورید، ممکن است احساس گناه زیادی برای شما ایجاد کند؛ بنابراین همیشه احساس پر بودن کنید تا به جای کمک کردن، دانسته های اضافی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. حتما از مشاوره تحصیلی خود نیز کمک بگیرید. اگر چنین شخصی را نمیشناسید، میتوانید با یکی از دوستان خود تماس بگیرید و راجع به موقعیت با او صحبت کنید. در طول سال بهتر است این روش را در پیش بگیرید. برای آنکه بتوانیم بهتر و مفیدتر درس بخوانیم و آنچه را در کلاس مدرسه یا دانشگاه یاد میگیریم به خوبی به خاطر بسپاریم، می توانیم از چند روش و عادت ساده پیروی کنیم. 1- از تمرینات هدایتشدۀ تجسم یا تصور استفاده کنید.

برای ایجاد تغیرات مثبت همین الان شروع کنید. راههای موفقیت در کسب و کار،راههای موفقیت در زندگی برای جوانان،راههای موفقیت در درس،ده راز موفقیت در زندگی. این یک راز قدرتمند است! هر درس تازه ای را که امروز در مدرسه یا دانشگاه آموخته اید همین امروز مرور کنید. ایده هایی که در این کتاب گفته شده است آنقدر ساده هستند که حتی یک لیموناد فروشی هم می تواند آنها را به کار بگیرد اما در عین حال بسیار قدرتمند هستند. شاید در بعضی مقالات و فیلم های افرادی استثنایی توانسته اند چنین موفقیت هایی کسب کنند. موفقیت هایی که نصیب افراد صبور میشود، همان هایی هستند که توسط افراد عجول رها شده اند! تا زمانی که همان کارهای تکراری قبل را انجام دهید، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. من میدانم که شما بعد از گذراندن این دوره مکتوب، میتوانید این کارها را انجام دهید، من میدانم که شما به هر چیزی که میخواهید میتوانید برسید و این چیزی نیست که در دسترس نباشد، اگر خیلیها توانستند پس شما هم میتوانید. اما اگر همان رفتار و اقدامات تکراری را برای سال های بعد انجام دهید، تغییری حاصل نخواهد شد.

کلمه روی هر دو کاغذ این بود: focus یا همان تمرکز! موافق این قبیل سفسطه ها نیستم و معتقدم به هر ترتیب آن ها آدم های موفق و رشدیافته ای هستند؛ حالا ممکن است از ثروت زیادی برخوردار باشند، قدرتمند، ثروتمند، مشهور یا … پس از این مدت ذهن در افکار بی ربط شناور می شود و به هر ترتیب تمرکز کم می شود. در این مدت پانزده دقیقه هم سعی کنید خود با تلویزیون و موبایل مشغول نکنید و بتوانید با قدم زدن و تنفس عمیق آرامش ذهنی و جسمی نسبی را به دست آورید. اولین قدم برای پشت کنوری ها، بالا بردن ساعت مطالعه است. همان کارهایی که در سال اول پشت کنکور ماندن انجام می دادند را دوباره انجام می دهند. همان گونه که زیگ زیگلار سخنران انگیزشی و صاحب سبک درباره راز موفقیت گفته است: آسانسور موفقیت از کار افتاده، اما پله ها همیشه سالم و در دسترس هستند. یکی از سوالاتی که از سوی علاقمندان به کازینو آنلاین مطرح می شود این است که بازی انفجار چیست و روش انجام این بازی و راز تغییر ضریب ها در آن چگونه است. زیرا این دوره برای کسانی است که می خواهند سطح ارتعاش خود را بالا ببرند در این دوره شما فقط شنونده هستید و کوین گاهی اوقات سوالاتی را از شنونده گان می کند که باید جواب دهید مثلا می پرسد که آرزوی شما دستور چه کسی است شما باید پاسخ دهید و سپس وی شروع به صحبت می کند.

مطمئن باشید آنچه بین دانشجویان موفق و غیرموفق فاصله ایجاد میکند سطح نبوغ و ضریب هوشی نیست. همچنین مراکزی این ایراد را از کتاب های ترودو گرفتند که معرفی این داروها و مصرف آنها توسط مردم، در سطح عموم می تواند عوارض جانبی زیادی برای مردم داشته باشد. در این کتاب صوتی کوین ترودو به طور کامل راه و روش های کسب ثروت را به شما می آموزد و برای هر آموزه خود دلایل علمی را ارئه میدهد. بعدا برای این توصیه از ما تشکر میکنید! بهترین کار این است که به جای یک بازه ۴ ساعته، در ۴ بازه یک ساعته به درس خواندن بپردازید و در این بین به خودتان استراحت داده یا به فعالیت دیگری مشغول شوید. البته که در مقابل درس خواندن پاداشهایی بزرگ و نهایی میگیرید؛ مثل نمره خوب، قبولی در دانشگاه مناسب یا فارغالتحصیلی با معدل بالا. آنان میدانستند پس از دانشگاه چه وظایف و اهدافی دارند، اما یادداشت نکرده بودند.





:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: